WARUNKI HANDLOWE

spółki handlowej Aphrodite & Alpha, s.r.o z siedzibą Příčná 1892/4 Nové Město (Praga 1) 11000 Praga, numer identyfikacyjny: 17424062, numer podatkowy: CZ17424062, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wkładka 371503,

na sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem internetowym kiwo.pl.

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

Te warunki handlowe (dalej “warunki handlowe”) spółki handlowej Aphrodite & Alpha, s.r.o z siedzibą Příčná 1892/4 Nové Město (Praga 1) 11000 Praga, numer identyfikacyjny: 17424062, numer podatkowy: CZ17424062, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wkładka 371503,

(dalej “sprzedający”) regulują zgodnie z § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Coll., kodeks cywilny, w brzmieniu późniejszych przepisów (dalej “kodeks cywilny”) wzajemne prawa i obowiązki stron umownych powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży (dalej “umowa sprzedaży”) zawieranej pomiędzy sprzedającym a inną osobą fizyczną (dalej “kupujący”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedającego. Sklep internetowy jest prowadzony przez sprzedającego na stronie internetowej znajdującej się pod adresem internetowym kiwo.pl (dalej “strona internetowa”), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (dalej “interfejs sklepu internetowego”).

1.1. Warunki handlowe nie mają zastosowania w przypadkach, gdy osoba, która zamierza kupić towar od sprzedającego, jest podmiotem prawnym lub osobą, która zamawia towar w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach swojej samodzielnej działalności zawodowej.

1.2. Przepisy różne od warunków handlowych mogą być ustalone w umowie sprzedaży. Różne postanowienia w umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed przepisami warunków handlowych.

1.3. Postanowienia warunków handlowych są integralną częścią umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży i warunki handlowe są sporządzone w języku polskim. Umowę sprzedaży można zawrzeć w języku polskim.

1.4. Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedającego. Niniejszym postanowieniem nie są naruszone prawa i obowiązki powstałe podczas obowiązywania poprzedniego brzmienia warunków

2. ZAWARCIE UMOWY KUPNA

2.1. Cała prezentacja towarów umieszczona w interfejsie sklepu internetowego ma charakter informacyjny, a sprzedający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna w odniesieniu do tych towarów. Postanowienie § 1732 ust. 2 Kodeksu Cywilnego nie będzie stosowane.

2.3. Interfejs sklepu internetowego zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostarczaniem towarów oraz sposobie i terminie dostarczenia towarów. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostarczaniem towarów podane w interfejsie sklepu internetowego obowiązują tylko w przypadkach, gdy towary są dostarczane na terytorium w Polsce. Jeśli sprzedający oferuje darmową dostawę towarów, warunkiem powstania prawa do bezpłatnej dostawy towarów po stronie kupującego jest zapłata minimalnej łącznej ceny zakupu towaru dostarczanego w wysokości określonej w interfejsie sklepu internetowego. Jeśli kupujący częściowo odstąpi od umowy kupna i łączna cena zakupu towarów, od których kupujący nie odstąpił, nie osiąga minimalnej wysokości wymaganej do powstania prawa do bezpłatnej dostawy towarów zgodnie z poprzednim zdaniem, prawo kupującego do bezpłatnej dostawy towarów wygasa, a kupujący jest zobowiązany do zapłaty za dostawę towaru sprzedającemu.

2.4. Aby złożyć zamówienie na towary, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu internetowego. Formularz zamówienia zawiera przede wszystkim informacje o:

2.4.1. zamawianym towarze (zamawiany towar “umieści” kupujący w elektronicznym koszyku zakupowym interfejsu sklepu internetowego),

2.4.2. sposobie zapłaty ceny zakupu towaru, dane o żądanym sposobie dostarczenia zamawianego towaru i

2.4.3. informacje o kosztach związanych z dostarczeniem towaru (dalej łącznie jako “zamówienie”).

2.5. Przed wysłaniem zamówienia do sprzedającego, kupującemu umożliwia się sprawdzenie i zmianę danych wprowadzonych do zamówienia, również z uwzględnieniem możliwości wykrywania i poprawiania błędów popełnionych podczas wprowadzania danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedającego, klikając przycisk “WYŚLIJ ZAMÓWIENIE”. Dane podane w zamówieniu są uważane przez sprzedającego za prawidłowe. Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdza jego otrzymanie drogą elektroniczną na adres e-mail kupującego podany w koncie użytkownika lub w zamówieniu (dalej jako “adres e-mail kupującego”).

2.6. Sprzedający ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, przewidywane koszty transportu), poprosić kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład na piśmie lub telefonicznie).

2.7. Związek umowny między sprzedającym a kupującym powstaje przez dostarczenie akceptacji zamówienia (akceptacji), które jest wysyłane przez sprzedającego do kupującego drogą elektroniczną, na adres e-mail kupującego.

2.8. Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Koszty poniesione przez kupującego w związku z korzystaniem ze środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) pokrywa sam kupujący, przy czym te koszty nie różnią się od stawki podstawowej.

3. CENA TOVARU A WARUNKI PŁATNOŚCI

3.1. Kupujący może uregulować cenę towaru i ewentualne koszty związane z dostawą towaru na podstawie umowy kupna w następujący sposób:

  • Przelewem bankowym
  • Płatność kartą

3.2. Razem z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedawcy również koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w ustalonej wysokości. Obecnie mamy tylko jednego przewoźnika, który dostarcza pod wskazany adres w cenie 11 zł, a czas dostawy waha się od 1-3 dni. Więcej informacji na temat transportu można znaleźć na stronie transportu. Jeżeli nie jest wyraźnie wskazane inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru.

3.3. Sprzedawca nie wymaga od kupującego wpłaty zadatku ani innej podobnej płatności. Niniejsze postanowienie nie wpływa na zobowiązanie do zapłaty ceny zakupu towaru z góry, o którym mowa w artykule 3.6 warunków handlowych.

3.5. W przypadku płatności bezgotówkowej kupujący jest zobowiązany regulować cenę zakupu wraz z podaniem symbolu zmiennej płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedawcy.

3.6. Sprzedawca ma prawo, zwłaszcza jeżeli kupujący nie dokona dodatkowego potwierdzenia zamówienia (artykuł 2.6), żądać zapłaty całej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do kupującego. Postanowienie § 2119 ust. 1 Kodeksu Cywilnego nie znajduje zastosowania.

3.7. Nie można łączyć ze sobą ewentualnych rabatów udzielonych przez sprzedawcę kupującemu.

4. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPOWNEJ

4.1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniem § 1837 Kodeksu cywilnego nie można m.in. odstąpić od umowy kupna dotyczącej dostawy:

4.1.1. towaru wyprodukowanego na indywidualne zamówienie lub dostosowanego do jego osobistych potrzeb,

4.1.2. towaru, który podlega szybkiemu zepsuciu, lub towaru o krótkim terminie przydatności do spożycia, jak również towaru, który po dostarczeniu został na tyle nierozłącznie połączony z innym towarem, że nie można go już oddzielić,

4.1.3. towaru w zamkniętym opakowaniu, który ze względu na ochronę zdrowia lub powody higieniczne nie nadaje się do zwrotu po naruszeniu przez kupującego,

4.1.4. nagrania dźwiękowego lub wizualnego lub programu komputerowego w zamkniętym opakowaniu, jeśli zostało naruszone przez kupującego.

4.2. Jeżeli nie jest to przypadek wymieniony w pkt 4.1 niniejszych warunków handlowych ani inny przypadek, w którym niemożliwe jest odstąpienie od umowy kupna, kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna zgodnie z postanowieniem § 1829 ust. 1 i ust. 2 Kodeksu cywilnego w terminie czternastu 30 dni od dnia, w którym kupujący lub osoba trzecia inna niż przewoźnik, wskazana przez kupującego, przejęła w posiadanie towar lub:

4.2.1. ostatnią sztukę towaru, jeśli kupujący zamówił w ramach jednego zamówienia wiele sztuk tego samego towaru, dostarczanych osobno,

4.2.2. ostatnią pozycję lub część dostawy towaru składającego się z kilku pozycji lub części,

4.2.3. pierwszą dostawę towaru, jeśli umowa zakładała regularną dostawę towaru na określony czas.

4.3. Odstąpienie od umowy kupna musi zostać przesłane sprzedawcy w terminie określonym w pkt 4.2 niniejszych warunków handlowych. Do odstąpienia od umowy kupna kupujący może skorzystać z wzoru formularza udostępnianego przez sprzedawcę, stanowiącego załącznik do warunków handlowych. Odstąpienie od umowy kupna można wysyłać przez kupującego na adres siedziby sprzedawcy lub na adres e-mail sprzedawcy [email protected].

4.4. W przypadku odstąpienia od umowy kupna, umowa kupna jest od samego początku nieważna. Kupujący ma obowiązek odesłać towar sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 30 dni od dnia odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca zaoferował odbiór towaru osobiście. Termin określony w poprzednim zdaniu jest zachowany, jeżeli kupujący odeśle towar przed jego upływem. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy kupna, ponosi on koszty związane z odesłaniem towaru sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar nie może być odesłany w zwykłym drogą pocztową ze względu na jego charakter.

4.5. W przypadku odstąpienia od umowy kupna zgodnie z pkt 4.2 niniejszych warunków handlowych, sprzedawca zwraca kupującemu otrzymane od niego środki pieniężne w terminie czternastu (14) dni od dnia odstąpienia od umowy kupna, takim samym sposobem, w jaki sprzedawca je otrzymał od kupującego. Sprzedawca ma również prawo zwrócić kupującemu świadczenie złożone przez niego już przy zwrocie towaru przez kupującego lub innym sposobem, o ile kupujący wyrazi na to zgodę i nie wiąże się z tym dodatkowe koszty dla kupującego. Jeżeli kupujący odstąpił od umowy kupna, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych kupującemu przed otrzymaniem towaru przez sprzedawcę lub przed dostarczeniem mu dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które nastąpi wcześniej.

4.6. Sprzedawca ma prawo potrącić jednostronnie roszczenie kupującego o zwrot ceny kupna wobec roszczenia o odszkodowanie za szkodę wyrządzoną towarowi.

4.7. W przypadkach, gdy kupujący ma prawo zgodnie z postanowieniem § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego odstąpić od umowy kupna, sprzedawca ma również prawo odstąpić od umowy kupna w dowolnym momencie do momentu odbioru towaru przez kupującego. W takim przypadku sprzedawca zwraca kupującemu cenę kupna bez zbędnej zwłoki, bezgotówkowo na wskazane przez kupującego konto.

4.8. Jeżeli wraz z towarem został dostarczony kupującemu prezent, umowa darowizny między sprzedawcą a kupującym jest zawarta z zastrzeżeniem warunku rozwiązania w przypadku odstąpienia od umowy kupna przez kupującego. W takim przypadku umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci swoją ważność, a kupujący jest zobowiązany zwrócić prezent wraz z towarem sprzedawcy.

5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPOWNEJ

5.1. W przypadku, gdy sposób dostawy jest ustalony na podstawie specjalnego żądania kupującego, to ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem dostawy ponosi kupujący.

5.2. Jeżeli sprzedawca jest zobowiązany na podstawie umowy kupna dostarczyć towar do miejsca określonego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie.

5.3. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest ponowne dostarczenie towaru lub dostarczenie w inny sposób niż określony w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z ponowną dostawą towaru lub koszty związane z innym sposobem dostawy.

5.4. Przy odbiorze towaru od przewoźnika, kupujący jest zobowiązany sprawdzić nietkniętość opakowania towaru i w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki, kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika. Niniejsze nie narusza praw kupującego wynikających z odpowiedzialności za wady towaru oraz innych praw kupującego wynikających z przepisów prawa o charakterze ogólnym.

5.5. Dodatkowe prawa i obowiązki stron w zakresie przewozu towaru mogą być regulowane przez szczególne warunki dostawy wydane przez sprzedawcę, jeżeli takie są ustanowione przez sprzedawcę.

6. PRAWA WYNIKAJĄCE Z WADLIWEGO WYKONANIA

6.1. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z tytułu niewłaściwego wykonania podlegają odpowiednim przepisom prawnym obowiązującym ogólnie (w szczególności przepisom § 1914-1925, § 2099-2117 i § 2161-2174b kodeksu cywilnego oraz ustawie nr 634/1992 Zb., z późniejszymi zmianami).

6.2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest materialna rzecz ruchoma, która jest połączona z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowych w taki sposób, że nie mogłaby ona spełniać swoich funkcji bez nich (dalej zwana “rzeczą z cechami cyfrowymi”), stosuje się przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady również do dostarczania treści cyfrowych lub usług treści cyfrowych, nawet jeśli są one świadczone przez inną osobę. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści umowy sprzedaży lub z natury rzeczy wynika, że są one dostarczane oddzielnie.

6.3. Sprzedawca odpowiada kupującemu, że rzecz nie ma wad w momencie jej odbioru. W szczególności sprzedawca odpowiada kupującemu, że rzecz:

6.3.1. odpowiada ustalonej specyfikacji, rodzajowi i ilości, a także jakości, funkcjonalności, kompatybilności, interoperacyjności i innym ustalonym cechom,

6.3.2. jest odpowiednia do celu, do którego jest przeznaczona przez kupującego i na który sprzedawca wyraził zgodę, oraz

6.3.3. jest dostarczona z ustalonymi akcesoriami i instrukcjami dotyczącymi użytkowania, w tym instrukcją montażu lub instalacji.

6.4. Sprzedawca odpowiada kupującemu, że oprócz ustalonych cech:

6.4.1. rzecz jest odpowiednia do celu, do którego rzeczy tego rodzaju zwykle są używane, również z uwzględnieniem praw osób trzecich, przepisów prawnych, norm technicznych lub kodeksów postępowania branżowego, jeżeli nie istnieją normy techniczne,

6.4.2. rzecz ilością, jakością i innymi cechami, w tym trwałością, funkcjonalnością, kompatybilnością i bezpieczeństwem, odpowiada zwyczajowym cechom rzeczy tego samego rodzaju, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, również z uwzględnieniem publicznych oświadczeń dokonanych przez sprzedawcę lub inną osobę w tej samej linii umownej, w szczególności reklamy lub oznakowania, chyba że sprzedawca wykaże, że nie był o tym świadomy lub że w czasie zawierania umowy sprzedaży zostało to dostatecznie porównywalnie dostosowane do decyzji o zakupie lub że nie mogło to mieć wpływu na decyzję o zakupie,

6.4.3. rzecz jest dostarczona z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami dotyczącymi użytkowania, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, oraz

6.4.4. rzecz odpowiada jakością lub wykonaniem próbki lub wzoru, który sprzedawca dostarczył kupującemu przed zawarciem umowy sprzedaży.

6.5. Postanowienia pkt 6.4 niniejszych warunków handlowych nie mają zastosowania, jeżeli sprzedawca przed zawarciem umowy sprzedaży zwrócił uwagę kupującemu na jakiekolwiek różnice w cechach rzeczy i kupujący wyraźnie zgodził się na to przy zawieraniu umowy sprzedaży.

6.6. Sprzedawca odpowiada kupującemu także za wady wynikłe z niewłaściwego montażu lub instalacji, które zostały wykonane przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność zgodnie z umową sprzedaży. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja zostały wykonane przez kupującego, a wada powstała w wyniku braku w instrukcji, którą dostarczył sprzedawca lub dostawca treści cyfrowych lub usług treści cyfrowych, jeżeli dotyczy to rzeczy z cechami cyfrowymi.

6.7. Jeżeli wada ujawni się w ciągu roku od momentu odbioru, przypuszcza się, że wada istniała już w chwili odbioru, chyba że natura rzeczy lub wady temu przeczy. Okres ten nie biegnie przez czas, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy w przypadku uzasadnionego zgłoszenia wady.

6.8. Jeżeli przedmiotem zakupu jest rzecz z cechami cyfrowymi, sprzedawca zapewnia, że będą kupującemu dostarczane ustalone aktualizacje treści cyfrowych lub usług treści cyfrowych. Oprócz ustalonych aktualizacji, sprzedawca zapewnia, że kupujący otrzyma niezbędne aktualizacje, aby rzecz zachowała cechy zgodne z artykułem 6.3 i 6.4 warunków handlowych, oraz że zostanie poinformowany o ich dostępności.

6.8.1. przez okres dwóch lat, jeśli zgodnie z umową sprzedaży treść cyfrowa lub usługa treści cyfrowych mają być dostarczane ciągle przez określony czas, a jeżeli ustalona dostawa ma trwać dłużej niż dwa lata, przez cały ten okres,

6.8.2. przez okres, który kupujący może rozsądnie oczekiwać, jeżeli zgodnie z umową sprzedaży treść cyfrowa lub usługa treści cyfrowych mają być dostarczone jednorazowo; to ocenia się na podstawie rodzaju i celu rzeczy, charakteru treści cyfrowej lub usługi treści cyfrowych oraz uwzględniając okoliczności przy zawieraniu umowy sprzedaży i charakter zobowiązania.

6.9. Postanowienie pkt 6.8 niniejszych warunków handlowych nie obowiązuje, jeżeli sprzedawca przed zawarciem umowy sprzedaży wyraźnie poinformował kupującego, że nie będą dostarczane żadne aktualizacje i kupujący wyraźnie zgodził się na to przy zawieraniu umowy sprzedaży.

6.10. Jeśli kupujący nie zaktualizuje w odpowiednim czasie, nie ma prawa do roszczeń z tytułu wad, które wynikają jedynie z niezaktualizowania. Nie dotyczy to przypadku, gdy kupujący nie został poinformowany o aktualizacji lub jej konsekwencjach, lub gdy aktualizacji nie przeprowadził lub przeprowadził ją niewłaściwie z powodu braku instrukcji. Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży treść cyfrowa lub usługa treści cyfrowych mają być dostarczane ciągle przez określony czas i jeżeli w czasie określonym w punkcie 6.8.1 i 6.8.2 warunków handlowych ujawni się wada, uważa się, że treść cyfrowa lub usługa treści cyfrowych są dostarczane wadliwie.

6.11. Kupujący może zgłosić wadę, która objawia się na rzeczy w ciągu dwóch lat od momentu jej odbioru. Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz z cechami cyfrowymi i zgodnie z umową sprzedaży treść cyfrowa lub usługa treści cyfrowych mają być dostarczane ciągle przez określony czas, kupujący może zgłosić wadę, która się na nich pojawi lub ujawni w ciągu dwóch lat od momentu odbioru. Jeżeli dostarczenie ma trwać dłużej niż dwa lata, kupujący ma prawo do roszczeń z tytułu wady, która wystąpi lub ujawni się w tym okresie. Jeśli kupujący słusznie zgłosił wadę sprzedawcy, okres na zgłoszenie wady nie jest liczony przez okres, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy.

6.12. Jeśli rzecz ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia. Na własne żądanie może żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub w porównaniu do drugiego niewspółmiernie kosztowny; ocenia się to przede wszystkim w odniesieniu do znaczenia wady, wartości, jaką rzecz miałaby bez wady, oraz możliwości usunięcia wady drugim sposobem bez znacznych trudności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeśli jest to niemożliwe lub nieuzasadnione, zwłaszcza z uwzględnieniem znaczenia wady i wartości, jaką rzecz miałaby bez wady.

6.13. Sprzedawca usunie wadę w odpowiednim czasie po jej zgłoszeniu, tak aby nie stwarzać kupującemu znacznych trudności, uwzględniając przy tym charakter rzeczy i cel, dla którego kupujący nabył rzecz. Usunięcie wady ponosi na siebie sprzedawca bez dodatkowych kosztów dla kupującego. Jeżeli wymaga to rozmontowania rzeczy, której montaż został wykonany zgodnie z charakterem i celem rzeczy przed wystąpieniem wady, sprzedawca wykonuje rozmontowanie wadliwej rzeczy i montaż naprawionej lub nowej rzeczy lub pokrywa związane z tym koszty.

6.14. Kupujący może żądać odpowiedniego obniżenia ceny lub odstąpić od umowy sprzedaży, jeśli:

6.14.1. sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z punktem 6.13 warunków handlowych,

6.14.2. wada występuje powtórnie,

6.14.3. wada jest istotnym naruszeniem umowy sprzedaży lub

6.14.4. z oświadczenia sprzedawcy lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie lub bez znacznych trudności dla kupującego.

6.15. Jeżeli wada rzeczy jest nieistotna, kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży (zgodnie z punktem 6.14 warunków handlowych); uważa się, że wada rzeczy nie jest nieistotna. Jeśli kupujący odstąpi od umowy sprzedaży, sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu rzeczy lub po tym, jak kupujący wykaże, że rzecz została odesłana.

6.16. Wadę można zgłosić sprzedawcy, u którego rzecz została zakupiona. Jeżeli jednak wskazana jest inna osoba do naprawy, która jest bliżej miejsca sprzedawcy lub miejsca bliższego kupującemu, kupujący zgłasza wadę osobie upoważnionej do dokonania naprawy.

6.17. Z wyjątkiem przypadków, gdy wskazana jest inna osoba do przeprowadzenia naprawy, sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację w dowolnym punkcie sprzedaży, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji z uwzględnieniem asortymentu oferowanych produktów lub świadczonych usług, lub także w swojej siedzibie. Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu pisemne potwierdzenie zgłoszenia reklamacji, w którym poda datę zgłoszenia reklamacji przez kupującego, jej treść, sposób załatwienia reklamacji żądany przez kupującego oraz dane kontaktowe kupującego w celu przekazania informacji dotyczących rozpatrzenia reklamacji. Ten obowiązek dotyczy również innych osób wskazanych do przeprowadzenia naprawy.

6.18. Reklamacja, wraz z usunięciem wady, musi być rozpatrzona, a kupujący musi zostać poinformowany o tym najpóźniej w ciągu trzydziestu (30) dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedawca i kupujący nie ustalą dłuższego terminu. Jeśli przedmiotem umowy jest dostarczenie treści cyfrowych, w tym treści cyfrowych dostarczonych na nośniku fizycznym, lub usługi treści cyfrowych, reklamacja musi być rozpatrzona w odpowiednim czasie, uwzględniając charakter treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych oraz cel, w którym ich kupujący je żądał.

6.19. Po upływie terminu określonego w punkcie 6.18 warunków handlowych, kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży lub żądać odpowiedniego obniżenia ceny.

6.20. Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie przeprowadzonej naprawy oraz czasu jej trwania, lub pisemnego uzasadnienia odrzucenia reklamacji. Ten obowiązek dotyczy również innych osób wskazanych do przeprowadzenia naprawy.

6.21. Prawa wynikające z odpowiedzialności za wady towaru można skutecznie zgłosić osobiście pod adresem Příčná 1892/4 Nové Město (Praga 1) 11000 Praga, telefonicznie pod numerem +48 73 2577200 lub drogą elektroniczną na adres [email protected].

6.22. Osoba, która ma prawo do reklamacji z tytułu wadliwego wykonania, ma również prawo do zwrotu kosztów poniesionych celowo przy dochodzeniu tego prawa. Jeśli jednak kupujący nie zgłosi żądania o zwrot w ciągu jednego miesiąca od upływu terminu, w którym można zgłosić wadę, sąd nie przyzna prawa do zwrotu, jeżeli sprzedawca zarzuci, że żądanie o zwrot nie zostało zgłoszone w odpowiednim terminie.

6.23. Dodatkowe prawa i obowiązki stron dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady mogą być uregulowane w regulaminie reklamacji sprzedawcy.

6.24. Sprzedawca lub inna osoba może udzielić kupującemu gwarancji jakości powyżej jego ustawowych praw z tytułu wadliwego wykonania.

7. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON

7.1. Kupujący nabywa własność towaru po zapłaceniu całej ceny zakupu towaru.

7.2. Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania wobec kupującego na podstawie przepisu § 1820 ust. 1 pkt n) kodeksu cywilnego.

7.3. Obsługę reklamacji konsumentów zapewnia sprzedawca za pośrednictwem poczty elektronicznej. Reklamacje można wysyłać na adres elektroniczny sprzedawcy. Informacje dotyczące rozpatrzenia reklamacji przez kupującego zostaną przesłane przez sprzedawcę na adres elektroniczny kupującego. Inne zasady rozpatrywania reklamacji nie są określone przez sprzedawcę.

7.4. W przypadku pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży, właściwą instytucją jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z siedzibą przy ulicy pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, NIP: 5261009497. Można się z nimi skontaktować pod adresem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z siedzibą przy ulicy pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa , lub drogą elektroniczną pod adresem [email protected]. Strona internetowa: https://uokik.gov.pl/. Można skorzystać z platformy do rozstrzygania sporów online, znajdującej się pod adresem internetowym https://ec.europa.eu/consumers/odr, w celu rozstrzygnięcia sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy sprzedaży.

7.5. Europejskie Centrum Konsumenckie Polska, z siedzibą przy ulicy Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, strona internetowa: https://konsument.gov.pl/, jest miejscem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online).

7.6. Kupujący może złożyć skargę do organu nadzoru lub nadzoru państwowego. Sprzedawca ma uprawnienie do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia handlowego. Kontrolę nad działalnością handlową sprawuje odpowiedni urząd handlowy w ramach swojej jurysdykcji. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Polska Inspekcja Handlowa wykonuje kontrolę w określonym zakresie, w tym w zakresie przestrzegania Kodeksu Cywilnego i ustawy nr 634/1992 Zb. o ochronie konsumentów w brzmieniu obowiązującym w danym czasie.

7.7. Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności zgodnie z § 1765 ust. 2 Kodeksu Cywilnego.

8. POLITYKA PRYWATNOŚCI

8.1. Sprzedawca spełnia swoje obowiązki informacyjne wobec kupującego zgodnie z art. „RODO” dotyczące przetwarzania danych osobowych kupującego w celu realizacji umowy kupna, negocjacji umowy kupna oraz spełnienia obowiązków prawnych sprzedawcy, za pomocą odrębnego dokumentu.

9. WYSYŁANIE INFORMACJI HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIES

9.1. Kupujący wyraża zgodę zgodnie z postanowieniem § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Zb. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego oraz zmianie niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), w brzmieniu obowiązującym, na przesyłanie przez sprzedawcę komunikatów handlowych na adres elektroniczny lub numer telefonu kupującego. Sprzedawca spełnia swoje obowiązki informacyjne wobec kupującego zgodnie z art. 13 RODO dotyczące przetwarzania danych osobowych kupującego w celu przesyłania komunikatów handlowych za pomocą odrębnego dokumentu.

9.2. Sprzedawca spełnia swoje ustawowe obowiązki dotyczące ewentualnego przechowywania plików cookie na urządzeniu kupującego za pomocą odrębnego dokumentu.

10. PRZESŁANIE

10.1. Kupującemu mogą być dostarczane na jego adres elektroniczny.

11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1. Jeżeli stosunek oparty na umowie kupna zawiera międzynarodowy (zagraniczny) element, strony ustalają, że stosunek podlega prawu czeskiemu. Wybór prawa zgodnie z poprzednim zdaniem nie pozbawia kupującego, który jest konsumentem, ochrony przysługującej mu na mocy przepisów prawa, od których nie można umownie odstąpić, a które zastosowano by w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z art. 6 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).

11.2. Jeżeli któreś postanowienie warunków handlowych jest nieważne lub bezskuteczne, lub staje się takim, zastosowanie znajduje postanowienie, które najbardziej odpowiada sensowi nieważnego postanowienia. Nieważność lub bezskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.

11.3. Umowa kupna wraz z warunkami handlowymi jest przechowywana przez sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.

11.4. Załącznikiem do warunków handlowych jest wzór formularza odstąpienia od umowy kupna.

11.5. Dane kontaktowe sprzedawcy: adres siedziby Příčná 1892/4 Nové Město (Praga 1) 11000 Praga, adres poczty elektronicznej [email protected], telefon+48 73 2577200. Sprzedawca nie udostępnia innego środka komunikacji online.

Te warunki są skuteczne od 11.1.2024